بانک سینا

دوشنبه،17 اردیبهشت 1403
بانک سینا
   
 
    •  
      شاهد رشد قیمت سهام موسسه خواهیم شد
      شاهد رشد قیمت سهام موسسه خواهیم شد
      کد: 1453
      تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۵/۰۶
      منبع خبر:
      تعداد بازدید: 1459
      شاهد رشد قیمت سهام موسسه خواهیم شد

      مجمع عمومی عادی سالیانه موسسه مالی و اعتباری سینا بعد از ظهر روز دوشنبه 31 تیرماه با حضور بیش از 94 درصدسهامداران این موسسه برگزار شد.

         مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره  موسسه مالی و اعتباری سینا که ریاست مجمع را بر عهده داشت از پیوستن موسسه به طرح شتاب تا دو هفته آینده خبر داد.

      دکتر عبدالناصر همتی با اشاره به برنامه های در دست اجرای موسسه، امسال را سال گذار برای موسسه خواند و خاطر نشان کرد:طی یکسال گذشته بالغ بر 5/12 میلیارد تومان برای راه اندازی سیستم یکپارچه بانکداری متمرکز و الکترونیک در موسسه هزینه شده است که اجرایی شدن آن می تواند زمینه ساز ارائه نوعی جدید از خدمات پیشرفته بانکی به مشتریان باشد.

      وی گفت: درحال حاضر حدود 90 شعبه موسسه به سیستم یکپارچه بانکی مجهز شده اند و امیدواریم تا پایان آذرماه تمامی شعب موسسه بتوانند از این طریق خدمات ارائه کنند.

      دکتر همتی در ادامه فعالیت ارزی و صدور چک بانکی را از جمله محدودیت های اساسی موسسه خواند و تصریح کرد: ما به طور جدی به دنبال تامین پیش نیازهای تعیین شده از سوی بانک مرکزی هستیم تا با صدور مجوز بانک این محدودیتها نیز به

      زودی مرتفع گردد. وی همچنین با اشاره به برنامه های گسترده سرمایه گذاری موسسه در بخشهای مختلف، گفت: با برنامه هایی که از قبل پیش بینی شده بود، سود موسسه در سه ماهه اول سال جاری به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده به طوری که 40 درصد بودجه مربوط به سود هر سهم (EPS) را نیز پوشش داده است.

      در این جلسه، آقای رحمت ا... صادقیان نماینده بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ضرورت تبدیل شدن هرچه سریعتر موسسه به بانک را گوشزد کرد و بر حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از سهام موسسه در بازار بورس تاکید نموده و اعلام کرد با برنامه ریزیهای انجام شده به وسیله بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شاهد رشد قیمت سهام موسسه و سودآوری هرچه بیشتر آن در سال جاری خواهیم شد.

      در این جلسه پس از قرائت گزارش هیئت مدیره، گزارش عملکرد مالی و سود و زیان موسسه مطرح و به تصویب مجمع رسید. از جمله مهمترین موارد تصویب شده پیگیری امور مربوط به تبدیل شدن موسسه به بانک و ادامه فرایند تجهیز موسسه به فن آوری بانکداری متمرکز و بهینه سازی شعب بود.

       در این جلسه به پیشنهاد هیئت مدیره، مبلغ 165 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم که تا پایان مرداد ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

      همچنین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی موسسه برای سال 87 انتخاب و روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه رسمی برای سال مالی 1387 انتخاب و مقرر شد تا کلیه اخبار و اطلاعات مالی و اقتصادی از طریق روزنامه دنیای اقتصاد منتشر گردد.