بانک سینا

شنبه،08 اردیبهشت 1403
بانک سینا
   
 
    •  
      دریافت مجوز بانک سینا تا پایان سال
      دریافت مجوز بانک سینا تا پایان سال
      کد: 1470
      تاریخ انتشار: ۱۳۸۷/۰۷/۱۶
      منبع خبر:
      تعداد بازدید: 1337
      دریافت مجوز بانک سینا تا پایان سال

      مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری سینا از دریافت مجوز بانک برای این موسسه تا پایان امسال خبر داد.

      دکتر عبدالناصر همتی در نشستی که با هدف تبیین برنامه ها و سیاستهای فعلی و آتی موسسه و با حضور جمعی از کارکنان و مدیران ستادی و شعب تهران برگزار شد تصریح کرد: با توجه به کاهش سرمایه پایه ایجاد بانک و سرمایه 1500 میلیارد ریالی فعلی موسسه، تنها با تودیع 500 میلیارد ریال دیگر کفایت سرمایه برای تبدیل شدن موسسه به بانک تحقق می یابد و ما بسیار امیدواریم که تا پایان امسال تابلوی بانک را بر سردر شعب موسسه شاهد باشیم.

      وی در ادامه از اهم فعالیتهایی که طی دو سال گذشته در دو بخش فعالیتهای بانکی و مسائل رفاهی کارکنان در موسسه صورت گرفته گزارشی ارائه کرد.

      دکتر همتی، ورود به بورس و عرصه 10 درصد سهام موسسه، تثبیت سهامی عام بودن، افزایش سرمایه طی دو دوره اواخر سالهای 85 و 86 و تغییر نام موسسه را جزو زمان برترین و سخت ترین کارهایی دانست که پس از ماهها تلاش تحقق یافت.

      وی همچنین از بهینه سازی و ادغام برخی شعب کم بازده به عنوان کارهای طاقت فرسای دو سال گذشته یاد و خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به80 شعبه موسسه بهینه سازی شده یا درحال بهینه سازی هستند و 180 شعبه موسسه نیز از نزدیک مورد بازدید قرار گرفته اند که دستورات لازم اولیه برای اصلاح موارد جزئی شعبه صادر شده که در حال پیگیری و اجرا است.

      مدیرعامل موسسه عقد قرارداد مربوط به بانکداری متمرکز و اجرای سریع آن را نیز از جمله برنامه های   زمان بر برای موسسه دانست و در این باره گفت: این سیستم برای 100 شعبه موسسه نهایی شده و امیدواریم که تمامی شعب به زودی به این سیستم تجهیز شوند.

      تجهیز بیش از 120 شعبه موسسه به دستگاه خودپرداز و عقد قرارداد برای خرید50 دستگاه خودپرداز دیگر نصب دستگاه پایانه فروش برای تمامی شعب موسسه، اخذ مجوز قطعی و نهایی فعالیت موسسه و ورود به طرح شتاب به عنوان اولین موسسه مالی و اعتباری از جمله مهمترین اقدامات دیگر در بخش بانکی بود که دکتر همتی به آن اشاره کرد.

      وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مسائل مربوط به کارکنان از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل یاد کرد و افزود: با اجرای این طرح، افزایش قابل توجهی در وضعیت حقوق کارکنان بخصوص در شعب ایجاد شد چرا که کارکنان این بخش با توجه به اینکه مستقیما با مشتریان در ارتباط هستند بایستی به آینده کاری خود امیدوار باشند و این امر در همین راستا صورت گرفت.

      جوان گرایی و ایجاد فضای مناسب تر کار برای جوانان در موسسه از دیگر اقداماتی بود که دکتر همتی به آن اشاره و تصریح کرد: این امر به معنای نفی تجربه و توانایی همکاران قدیمی نیست و هدف ما تقویت شادی و نشاط در موسسه و ایجاد فضای کار برای کسانی است که مدت بیشتری را در موسسه مشغول به کار خواهند بود.

      وی در ادامه توسعه فضای آموزشی در موسسه و افزایش وامهای کارکنان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و در پایان تصریح کرد: با توجه به برنامه ای که برای تبدیل شدن موسسه به بانک داریم لازم است که همکاران باجدیت بیشتری در موسسه تلاش کنند و سود آوری را روز به روز افزایش دهند.