بانک سینا

سه شنبه،18 اردیبهشت 1403
بانک سینا
   
 
    •  
      <b><font size="2" face="Tahoma">ضمن تشریح عملکرد نظام بانکی؛
      دکتر همتی اعلام کرد: عملکرد بانک سینا مطلوب است</font></b>

      ضمن تشریح عملکرد نظام بانکی؛ دکتر همتی اعلام کرد: عملکرد بانک سینا مطلوب است
      کد: 1489
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
      منبع خبر:
      تعداد بازدید: 1131
      نشست سراسری معاونین، مدیران و سرپرستان مناطق بانک سینا در اصفهان آغاز شد
      ضمن تشریح عملکرد نظام بانکی؛ دکتر همتی اعلام کرد: عملکرد بانک سینا مطلوب است
      نشست سراسری معاونین، مدیران و سرپرستان مناطق بانک سینا در اصفهان آغاز شد.
      مدیرعامل بانک سینا در این نشست دو روزه که طی آن به بررسی عملکرد و برنامه های آتی این بانک پرداخته می شود؛ ضمن تشریح زوایای مختلف عملکرد نظام بانکی کشور، وضعیت عملکردی بانک سینا را مطلوب ارزیابی کرد.
      دکتر عبدالناصر همتی تصریح کرد: تصمیماتی که طی هفته های اخیر در نظام بانکی اتخاذ شد، نشان داد که استرات‍ژی ها و سیاستهایی که در دستور کار بانک سینا قرار گرفت، منطقی، جامع و برخوردار از دیدگاه کارشناسی و با پشتوانه علمی بوده است.
      دکتر همتی خاطرنشان کرد: اگرچه در  سیاستهای تعیین شده بانک سینا، همواره تاکید بر افزایش منابع و رشد فعالیتها بوده اما این امر هیچ گاه به معنای حرکت به سمت رشد بادکنکی، مقطعی و بدون پشتوانه نبوده بلکه همواره سازوکارهای دستیابی به رشد منطقی و در نظر داشتن تمامی جوانب مورد توجه بوده است.
      مدیرعامل بانک سینا در ادامه با اشاره به شرایط فعلی شبکه بانکی کشور، وضعیت را بسیار حساس توصیف کرد و افزود: در هفته های اخیر به ویژه پس از باز شدن دست بانک ها در افزایش نرخ سودها برخی بانکها نرخ های سود سپرده ها را افزایش دادند و به رشدی مقطعی و گذرا دست پیدا کردند که اگر همین روند ادامه پیدا کند،‌ آثار بعضاً منفی آن در آینده نه چندان دور، ظاهر خواهد شد.
      دکتر همتی در بخش دیگری از سخنان خود، عملکرد نظام بانکی در زمینه مطالبات معوق را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه نسبت مطالبات معوق در جامعه بانکی از 7 درصد تا 43 درصد متفاوت است؛ گفت: خوشبختانه با تدوین برنامه ها و سیاست های مناسب نظارتی در بانک سینا، نسبت معوقات در این بانک کمتر از متوسط بانکهای خصوصی است که با توجه به شرایط خاص اقتصادی کنونی جامعه، این رقم طبیعی است.
      وی در ادامه با اشاره به توجه جدی بانک سینا به آموزش نیروی انسانی در سال های اخیر تصریح کرد: این بانک در سالهای اخیر با ایجاد یک نهضت اساسی درون سازمانی در بخش آموزش نیروی انسانی، گامهای مهمی را در این راستا برداشت و آثار آن را در بهبود شاخص های عملکردی شاهد بود که نیروی جوان و با انگیزه فعال در بانک به این امر کمک شایانی کرده است.
      وی تصریح کرد: پیاده سازی سیاستهای آموزشی و همچنین تلاش در بهینه سازی 270 شعبه و پیگیریهای شبانه روزی همکاران در استقرار سامانه بانکداری متمرکز بانک سینا حین انجام کار روزمره، تجربه خوبی بود که نه تنها به عملکرد بانک لطمه ای وارد نساخت بلکه اکنون می توانیم جایگاه مطلوبی را برای بانک سینا متصور باشیم و تمامی این موارد نشان از شادابی و انگیزه تمامی کارکنان شاغل در بانک سینا است که جای قدردانی دارد.
      در این نشست که طی دو روز چهارشنبه و پنج شنبه 3 و 4 اسفندماه برگزار می شود؛ معاونین، مدیران و سرپرستان حاضر به بیان نقطه نظرات در راستای اتخاذ راهکارهای مناسب جهت بهبود فعالیت ها خواهند پرداخت.